Każda firma, która chce jak najdłużej pozostać rentowna, musi stawiać na stały rozwój i pozyskiwanie coraz to nowszych klientów. W myśl tej zasady wiele sklepów podejmuje różnorodne starania, celem utrzymania przy sobie stałych klientów i stałego pozyskiwania nowych. Jakie techniki wykorzystują sklepy, aby zachęcić nas do nabywania ich artykułów?

Sklepy muszą walczyć o klienta

Regularne przecenianie wybranych produktów jest czymś, na co decyduje się każda znacząca sieć sklepów wielobranżowych. W supermarketach takich jak Biedronka, Lidl czy Intermarche każdego tygodnia przeceniane są inne produkty, a o promocjach klienci są powiadamiani za pośrednictwem gazetek reklamowych. Ustanawianie rabatów na wybranych artykułach jest zabiegiem czysto psychologicznym – oprócz przyciągania do sklepu osób, które chcą nabyć dany produkt po niższej cenie, chodzi tu również o zwiększanie dochodów, uzyskiwanych za pośrednictwem stałych klientów. Osoba odwiedzająca sklep, prócz zakupienia niezbędnych artykułów, często zdecyduje się także na produkt przeceniony, którego nie kupiłaby, gdyby był dostępny po normalnej cenie.

Nie tylko sklepy odzieżowe robią promocje

Promocje oferują również często sklepy odzieżowe i innego rodzaju firmy, które stawiają na jak największy napływ klientów. Tańszy produkt równa się większemu zainteresowaniu klientów, którzy w innych okolicznościach mogliby w ogóle nie zwrócić na niego uwagi. Promocje z którymi spotykamy się każdego dnia są więc cennym zabiegiem marketingowym, który zapewnia sklepom stały rozwój.

Programy lojalnościowe w sklepach sieciowych

Z programami lojalnościowymi spotykamy się na porządku dziennym. Są to wszystkie te programy, które oferują nam atrakcyjne, indywidualnie dobrane promocje, które możemy uzyskać zapisując się do specjalnej grupy, co często daje nam dostęp do karty fizycznej lub elektronicznej. Celem programów lojalnościowych jest utrzymanie przy sobie jak największej liczby klientów. Osoba, która przystąpi do programu będzie statystycznie częściej odwiedzała sklep, niż ta, która z uczestnictwa w nim zrezygnuje. Aby jeszcze bardziej wyjść naprzeciw potrzebom klientów, sklepy oferują dopasowane promocje i nagrody za uczestnictwo w programie lojalnościowym, które pozwalają im jeszcze skuteczniej przyciągnąć do siebie klientów.

Kupony rabatowe, czyli skuteczna sztuczka sklepów

Kody rabatowe to coś, z czego korzystają głównie sklepy internetowe. Jest to ten rodzaj reklamy, który daje klientom określone korzyści, w tym przypadku rabat na część kwoty wydanej na zakupy lub jej zwrot, w zależności od specyfiki samego kuponu. Kod rabatowy do określonego sklepu najczęściej możemy znaleźć w specjalnych serwisach, które je gromadzą i udostępniają użytkownikom. Skorzystanie z niego jest proste i w większości przypadków może to zrobić każdy, kto posiada konto w sklepie. Umieszczenie kuponu rabatowego na przeznaczonej do tego stronie jest swojego rodzaju reklamą dla sklepu, która nie tylko informuje większe grono klientów o aktualnej ofercie, ale również bezpośrednio przekonuje ich do skorzystania z niej.

Warto przed każdym zakupem w internecie sprawdzić, czy są gdzieś do wybranego sklepu dostępne kupony rabatowe. To się opłaca! Czasami można zaoszczędzić naprawdę dużo.