Liczne modyfikacje w najpopularniejszej wyszukiwarce zmusiły użytkowników do zmian strategii promocji w internecie. Kiedyś wystarczyło dodać stronę do kilkudziesięciu katalogów stron by osiągnąć najwyższe pozycje. Obecnie kilkadziesiąt wpisów nie daje kompletnie nic. Mało tego, i setki wpisów w katalogach stron nie powodują wzrostów. Na całe szczęście najnowsze zmiany algorytmów wyszukiwarek powodują, że trzeba ponownie zwrócić uwagę nie tylko na samo link building, ale też optymalizację witryny. Wygląda to trochę na powrót do korzeni, choć samo link building wymaga wielokrotnie większych zasobów. Na uwagę wciąż zasługuje przejmowanie domen, czyli coś, co nigdy nie straciło na atrakcyjności.

Wiele osób zastanawia się więc w jaki sposób obecnie reklamować swój biznes pod ważnymi dla siebie frazami. Nie będę tu opisać krok po kroku jakie czynności należy wykonać, ale w kilku słowach na wybranym przykładzie podam kilka wskazówek. Załóżmy, że zależy komuś na haśle prawo jazdy Łódź. Wówczas warto zainwestować w przejmowanie domen związanych z tą tematyką. Na sam początek przydadzą się nawet stare domeny, które nie są związane tematycznie z prawem jazdy czy Łodzią. Wystarczy postawić na nich kilka serwisów w tej tematyce. Linkując wspomnianą stronę należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Nie należy jej reklamować jedynie na hasło prawo jazdy Łódź, lecz także na frazy pochodne, czyli na przykład prawo jazdy Łódź tanio. Można również zastosować link building na samo prawo jazdy oraz słowo Łódź. Tak czy inaczej jedną z ważniejszych spraw jest też rozłożenie czasowe całego linkowania. Dalszy ciąg publikacji niebawem.