Jednym ze skutecznych działań w zakresie marketingu internetowego jest mailing. Jest to jednak szczególna forma reklamy. Na jej skuteczność wpływa bardzo wiele czynników. Bywa bowiem tak, że po wysyłce statystyki pokazują, że wiadomość w ogóle nie została przez użytkownika otwarta. Co zatem wpływa na otwarcie wysłanego e-maila reklamowego?

Znany nadawca zwiększa szanse na sukces

Pierwszym kluczowym czynnikiem wpływającym na otwarcie e-maila jest nazwa nadawcy. Użytkownicy zdecydowanie częściej otwierają wiadomości, jeśli dokładnie wiedzą od kogo je otrzymali. Zatem nazwa nadawcy musi jasno wskazywać na to, kto wiadomość wysłał. Skuteczną metodą jest połączenie imienia i nazwiska wraz z nazwą serwisu. Przykładem może być: Jan Kowalski z serwisu ABC. W tym przypadku adresat widzi, że za e-mailem stoi jakiś rzeczywisty człowiek, a po drugie, o czym już wspomniano, wie kto jest nadawcą.

Tytuł e-maila jest kluczowy

Drugim niezwykle ważnym czynnikiem wpływającym na skuteczność kampanii e-mail marketingowych jest tytuł wiadomości. Jest to pierwsza rzecz, na jaką uwagę zwraca użytkownik. W tym przypadku trzymać należy się kilku zasad. Po pierwsze, tytuł powinien zaciekawić i zaintrygować użytkownika. Trzeba pamiętać, że każdy z nas otrzymuje dziennie nawet kilkadziesiąt e-maili. Tytuł musi być tak skonstruowany, aby wiadomość wyróżniała się w tym gąszczu. Po drugie, tytuł musi nawiązywać do treści e-maila. Często popełnianym błędem jest sytuacja, kiedy nadawca używa niezwykle chwytliwego tytułu, ale treść samej wiadomości dotyczy zupełnie czegoś innego. Choć e-mail prawdopodobnie zostanie otwarty to skuteczność takiego e-mailingu będzie niewielka.

Początek wiadomości również istotny

Trzecim czynnikiem jest tzw. preheader. W przypadku wielu programów pocztowych użytkownik przed otwarciem wiadomości oprócz nadawcy i tytułu widzi także jedną, dwie pierwsze linijki treści wiadomości. To jest właśnie preheader. Realizując e-mail marketing należy zwrócić szczególną uwagę właśnie na początek wiadomości. Tak jak w przypadku tytułu, także początek e-maila musi być chwytliwy oraz zachęcić powinien do dalszego otworzenia i przeczytania całej wiadomości. Więcej na temat skuteczności kampanii e-mail marketingowych znajdziesz na tej stronie.

Warto wykorzystać profesjonalne aplikacje

Realizując kampanie e-mailingowe najlepiej jest skorzystać z jednego z programów służących do automatyzacji tego procesu. Przykładami takich programów mogą być FreshMail lub Sendy. Każde z nich nieco różni się od siebie, ale także pomaga w tworzeniu skutecznej kampanii. Między innymi poprzez różnego rodzaju szablony kreacji wiadomości oraz np. podpowiedzi dotyczące tematu e-maila. Jako dobrą alternatywę dla FreshMail warto wymienić GetResponse. Natomiast alternatywą dla Sendy jest MailWizz, świetny system do prowadzenia e-mail marketingu o ogromnych możliwościach. Aktualne oferty promocyjne na FreshMail znajdziesz tutaj, natomiast do GetResponse tutaj.

Wersja na własny serwer, czy może SaaS?

Który z tych programów wybrać? To zależy od naszych potrzeb i oczekiwań. Przykładowo do korzystania z Sendy potrzebny jest własny serwer, na którym zainstalować należy oprogramowanie. W przypadku FreshMail nie ma takie potrzeby. Z narzędzia korzystamy online logując się na swoje konto. Oba rozwiązania mają swoje zalety i wady. W przypadku Sendy w związku z tym, że narzędzie instalujemy na własnym serwerze opłatę ponosimy tylko raz, w momencie zakupu licencji na użytkowanie programu. Jeśli chodzi o FreshMail to tu opłatę ponosimy albo przy każdej wysyłce osobno albo decydujemy się na wykupienie miesięcznego abonamentu.

Przed zakupem warto sprawdzić kody rabatowe Sendy. Aplikacja jest tania, ale może uda Ci się kupić Sendy jeszcze taniej?