W wielu rozmaitych agencjach i innych firmach zajmujących się profesjonalnym organizowaniem kampanii marketingowych dla prestiżowych marek od zawsze istnieje pewien spór lub wręcz rywalizacja na linii zwolenników marketingu pośredniego i bezpośredniego.

Czym jest marketing pośredni?

Otóż marketing pośredni jest używany powszechnie – mamy z nim do czynienia na przykład w postaci reklamy telewizyjnej. W największym skrócie można to określić mianem medium, które jest wobec nas bierne – to od nas zależy, czy się nim zainteresujemy. To w dużym stopniu jednocześnie wada i zaleta, choć zwolennicy marketingu bezpośredniego zdecydowanie uznają ją za ogromną wadę. Marketing bezpośredni polega bowiem na wkroczeniu w sferę osobistą odbiorcy w celu zainteresowania go produktem. Oczywiście trzeba to zrobić z wyczuciem, by nie rozdrażnić i nie zirytować potencjalnego klienta. Taki marketing to na przykład rozdawanie ulotek na ulicy, ale bezwzględnie najlepszą jego formą jest po dziś dzień e-mail marketing.

Jak działa e-mail marketing?

Nazwa w zasadzie wyjaśnia wszystkie tajniki tej metody, bo jest to po prostu wysyłanie maili w sposób masowy. Oczywiście nie chodzi o to, żeby wysyłać je na ślepo do różnych losowych ludzi, bo to jest swoisty strzał w stopę i zwyczajny spam. Najważniejszą rzeczą przy tym rodzaju marketingu jest zgoda od odbiorcy na otrzymywanie tego typu treści – najczęściej uzyskuje się ją poprzez zamieszczenie specjalnego formularza na stronie internetowej i odpowiednie zachęcenie do skorzystania z niego.

Budowanie skutecznej bazy odbiorców

Marketing taki umożliwia budowanie oddanej bazy fanów i zaufanych klientów naszej marki, a także nakierowywanie ich uwagi na te produkty, na których sprzedaży szczególnie nam zależy. Jak właściwie dokonuje się tego typu marketingu? Nie chodzi oczywiście o to, by mozolnie i jeden po drugim wysyłać maile. Profesjonalne narzędzia takie jak MailWizz czy Sendy umożliwiają zautomatyzowanie całej operacji do tego stopnia, że jedyną naszą ingerencją będzie dodanie bazy adresów, ustalenie częstotliwości wysyłki i w końcu treści wiadomości elektronicznej. Te aplikacje są instalowanej na własnym serwerze, więc potrzebna jest niewielka wiedza techniczna do wdrożenia tych systemów do realizacji e-mail marketingu.

Aplikacje do e-mail marketing w formie usługi

Jeżeli nie masz wystarczającej wiedzy, by wdrożyć którąś z wymienionych aplikacji, możesz skorzystać z opcji SaaS, czyli usługi z abonamentem, którego wielkość zależy głównie od rozmiaru bazy adresowej lub liczby realizowanych wysyłek. Szczególnie warto przyjrzeć się usłudze FreshMail oraz GetResponse. Każdy laik poradzi sobie z obsługą tych narzędzi.